Igenkänningsfaktorn på din blogg


Idag hade jag tänkt skriva om något som många kanske inte tänker på , men det är jätteviktigt om du vill bli en erkänd influencer. Jag pratar om igenkänningsfaktorn på din blogg, det menas att du kan inte hålla på att byta adress eller logotyp till höger och vänster. Folk vill ha en igenkännande när de går in på en blogg, hemsida eller ett företag. Det är för att vi som konsumenter vill känna igen märket vi handlar från eller den person som påverkar vad vi ska handla, för det är ju det vi jobbar med, vi påverkar folk vad de ska köpa eller vilka tjänster de ska använda. Det ser inte så seriöst ut om vi skulle byta domän helt plötsligt eller logotyp.

Har vi då en loga som hängt med en tid så blir vi mer trovärdiga än om vi byter logotyp och domän till höger och vänster. Nu snackar jag inte om att byta header på din blogg, nej utan det är texten/logon som finns i header som bör var samma som ni haft tidigare på bloggen.

Jag hade samma logotyp i många år, men 2017 så bytte jag till den jag har nu. Detta gjorde jag för att min blogg skulle kännas proffsig och stilrenare, det var många som höjde ögonbrynen och undrade vad jag gjort med bloggen. Jag försvarade det genom att säga att jag var tvungen att hänga med i tiden och bli proffsigare i mitt utförande.

Ni får helt enkelt avgöra det själva, vilken av dem som passade bloggen bästa?

Förre
Efter

Missa inte att följa mig!

Christer Holm
Postar i Marknadsföring    Tagged , , , , ,     5 kommentarer    

Om: Christer Holm

Inspiratör | Skribent | Bloggare

5 tankar om “Igenkänningsfaktorn på din blogg

  1. Den du har nu gillar jag skarpt, den känns professionell och ger ett seriöst intryck! Stämmer bra överens med innehållet hos dig 🙂

Kommentera

Denna webbplats använder Akismet för att förhindra skräppost. Läs mer om hur dina kommentarsuppgifter behandlas.