Du är ditt eget varumärke!

Photo by Carlos Muza on Unsplash

Ditt namn är ett varumärke, om du skriver något som är bra så syns du på ett positivt sätt. Skriver du något som är mindre bra då skadas ditt namn, med andra ord så är det ditt varumärke som skadas. Men även om du gör samarbeten som är lite tvivelaktiga, se till att lyssna på din magkänsla här. Är det för bra för att vara sant, så är det förmodligen en mycket dålig deal både för dig och din blogg.

Så vad du skriver påverkar ditt anseende hos annonsörer och samarbetspartners.  I det långa loppet kommer det även skada dig som person då det är ditt namn som syns, man ska var försiktigt med hur man vill att man ska synas i media.

Vad kan då skada ditt varumärke?
– Dåligt skrivna inlägg .
– För mycket reklam på bloggen
– Samarbeten som tvivelaktiga.
( Det här är något som är väldigt viktigt , ta inte vilka samarbeten som helst, hur bra dem än låter )

Jag har själv gjort en del mer eller mindre bra samarbeten på tidigare bloggar, det är inget jag är jättenöjd med men jag var helt ny i branschen och visste inte bättre.  Tror mig när jag säger att det inte är värt det, det var inte fören för några år sen som jag fattade att både min mycket dåligt skrivna inlägg,  samt de samarbeten jag gjort där hade skadat namnet på bloggen. Tyvärr var det ett namn som följt med mig mycket länge så det känns surt idag.

Vad vill jag ha ut av det inlägg?
Jo var försiktigt med hur du skriver och  vilka samarbeten du gör, de kan skada ditt rykte ordentligt.

 

 

Missa inte att följa mig!

Christer Holm
Postar i Marknadsföring    Tagged , , , , ,     3 kommentarer    

Om: Christer Holm

Inspiratör | Skribent | Bloggare

3 tankar om “Du är ditt eget varumärke!

Kommentera

Denna webbplats använder Akismet för att förhindra skräppost. Läs mer om hur dina kommentarsuppgifter behandlas.